Telefony od telemarketerów. Czy można sobie z nimi poradzić?
Telemarketing nie należy do najprostszych sposobów na pozyskiwanie nowych klientów. Osoby wykonujące te połączenia są świadome, że ich rozmówcy najczęściej nie będą zainteresowani rozmową. Z drugiej strony, nieznany numer może oznaczać ważny telefon, którego zignorowanie może mieć negatywne skutki.
Istnieją specjalistyczne strony internetowe i aplikacje, które zbierają informacje o numerach telefonów, co pozwala nam ustalić, skąd pochodzi nieznany numer. Problem w tym, że nieodebranie telefonu zachęca telemarketerów do ponawiania prób kontaktu. Podobnie działa typowa odpowiedź "nie mam czasu" lub zwyczajne rozłączenie się, które dodatkowo nie jest zbyt uprzejme.
Co zrobić z niechcianymi połączeniami od telemarketerów? Wystarczy zrobić jedną rzecz
Niechciane telefony od telemarketerów mogą zakończyć się już po jednej rozmowie. Kluczowym krokiem jest ustalenie, kto jest administratorem naszych danych osobowych, ponieważ umożliwi nam to skorzystanie z prawa do usunięcia wszystkich personaliów z ich bazy.
W rozmowie z wyborczą.biz radca prawny radca prawny Mateusz Buczkowski z kancelarii GRUBE wyjaśnia, jak należy postąpić w sytuacji, kiedy dzwoni do nas telemarketer. Buczkowski wyjaśnia, że "na samym początku rozmowy warto ustalić, kto jest administratorem naszych danych osobowych. Zgodnie z przepisami RODO, możemy wówczas skorzystać z prawa do bycia zapomnianym, co uchroni nas przed kolejnymi niechcianymi połączeniami".